حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم
سرخط خبرها

تشکیل پرونده قضائی برای برخی رسانه‌های شایعه‌ساز در پرونده قتل داریوش مهرجویی | صدور رأی پرونده اراضی چهل بازه مشهد

  • کد خبر: ۱۹۰۵۵۳
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
تشکیل پرونده قضائی برای برخی رسانه‌های شایعه‌ساز در پرونده قتل داریوش مهرجویی | صدور رأی پرونده اراضی چهل بازه مشهد
سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به رسانه‌های منتشرکننده مطالب کذب در پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش گفت: دستگاه قضا نسبت به افراد و برخی رسانه‌های شایعه‌ساز وارد عمل شده و ضمن دادن هشدار‌های لازم، اقدام به تشکیل پرونده برای برخی از آن‌ها کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با اشاره به اقداماتی که شایعه‌سازان در جامعه انجام می‌دهند، اظهار کرد: بار‌ها در نشست‌های مختلف و خصوصا رسانه‌هایی که مبادرت به اعلام مطالب کذب می‌کنند، تذکراتی داده شده است.

مسعود ستایشی؛ سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز سه‌شنبه (۲ آبان ماه) سخنان خود را با تبریک میلاد امام حسن عسکری (ع) آغاز کرد و در ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد که نشانه‌های شکست این رژیم آشکار شده است.

ستایشی گفت: با قطعی شدن نشانه‌های شکست در چهره جعلی رژیم صهیونیستی، میزان درنده‌خویی و وحشی‌گری این مجموعه خون‌ریز و به دور از معیار‌های انسانی به اوج رسید و در مقابل دیدگان بشریت فجایع انسانی زجرآوری در قرن بیست‌و‌یکم رخ داد که نمونه آن حتی در قرون‌وسطی هم یافت نمی‌شود.

وی ادامه داد: رژیم در حال انحلال صهیونیستی که گمان دارد می‌تواند برای بقای چند روز بیشتر از آنچه مقرر شده، دست به کودک‌کشی و نسل‌کشی و بیمارکشی غیرقابل توصیف زده، اما به هیچ عنوان نخواهد توانست از مهلکه‌ای که گرفتار آن شده جان سالم به در ببرد. این مرداب رژیم صهیونیستی را به‌زودی زود در خود فرو خواهد برد.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: هم‌اینک نیز صدای خرد شدن استخوان‌های رژیم صهیونیستی از این طوفان به خوبی قابلیت شنیده شدن دارد. نکته آنجاست که در دنیای بدون صهیونیست که به‌زودی آغاز خواهد شد، همراهان صهیونیستی‌ها که حامی و شریک این جنایات هستند دیگر جایگاهی نخواهند داشت.

ستایشی افزود: اما فجایع انجام گرفته صهیونیست‌ها پس اژ عملیات طوفان الاقصی چهره حقوق بشر غربی را بار دیگر آشکار ساخت و همه انسان‌ها و امکانات دولتی آن‌ها در خدمت اختاپوس صهیونیسم درآمده است و این پرسش مطرح است که مجامع مدعی حقوق بشری و دولت‌های سرسپرده صهیونیستی دیگر با چه رویی دم از استان بودن خواهند زد.

وی تأکید کرد: مطالبه عمومی ملت‌ها محاکمه سران صهیونیست به دست ملت‌های انسانی است که علاوه بر پیگیری محاکم از سوی نهاد‌های بین‌المللی، باید سیستم‌های قضایی کشور‌های مسلمان و آزاده وارد کارزار شوند و با تشکیل محاکم جامع، مجازات سران رژیم منحوس صهیونیستی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: صهیونیسم به عنوان خود واقعی شیطان با غزه قهرمان در حال نبرد و ستیز است، اما وعده تخلف‌ناپذیر الهی مبنی بر پیروزی نهایی انسانیت بر وحشی‌گری محقق شده و شکوفه‌های انسانی دوباره سر بر خواهند آورد.

هشدار دستگاه قضا به شایعه‌سازان

ستایشی در ادامه با اشاره به اقدامات شایعه‌سازان در جامعه با بیان اینکه رسانه‌هایی هستند که اقدام به انتشار مطالب کذب می‌کنند، گفت: در هفته‌های اخیر و با روی دادن برخی اتفاقات و حوادث البته تلخ، همچون قتل یکی از معروف‌ترین شخصیت‌های هنری و سینمایی کشورمان، عده‌ای از افراد و جریان‌های سیاسی بدون مدرک و بدون شناخت از ریشه‌ها و عوامل وقوع قتل، در اقدامی هماهنگ با جریان شایعه‌سازی و ضدمردمی و مغرض خارجی، تلاش کردند تا از خون به‌ناحق ریخته شده یک فرد مشهور، اهداف ضد امنیتی و سیاسی ناپسندی برداشت کنند و نوک پیکان قتل را به سمت نظام‌اسلامی هدایت کنند.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: از همان وقوع حادثه تمامی عوامل قضایی و انتظامی و اطلاعاتی در راستای استقرار امنیت، در پی دستور قاطع و جدی ریاست قوه قضاییه به صورت شبانه‌روزی اهتمام ورزیدند تا ابعاد و زوایای حادثه مورد بحث را به سرعت و دقت و صحت موشکافی کرده و راز‌های قتل را کشف و هویدا کنند.

وی ادامه داد: پس از حدود ۷۲ ساعت از صدور دستور عوامل این قتل تلخ شناسایی و بازداشت شدند.

ستایشی ادامه داد: قوه قضاییه بنا به مسئولیت خود در حفظ و حراست از امنیت روانی و آسایش مردم و وعده‌ای که در این باره به مردم داده شده، در برخورد با رسانه‌های شایعه‌ساز اهتمام دارد. ضمن ارائه هشدار نسبت به تشکیل پرونده برای برخی از آنان اقدام کردیم که در راستای حفظ امنیت مردم و جلوگیری از هجمه وارد کردن به آن و نیز صیانت از فضای رسانه‌ای سالم صورت می‌گیرد و در صورت تکرار ادامه خواهد یافت.

توضیح سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده حسن روحانی

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قوه قضاییه در پرونده‌های مفتوح حسن روحانی و عباس آخوندی قصد شفاف‌سازی بیشتر را ندارد، گفت: پیش از این هم نسبت به فرد اول اطلاع‌رسانی شده است و باتوجه به اینکه جناب ایشان در کسوت روحانیت هستند، باید از دادگاه ویژه روحانیت پیگیری کنید، زیرا مرجع صالح است.

ستایشی افزود: نسبت به فرد دوم پرونده‌ای برای وی در دادسرای عمومی و انقلاب تهران در مرحله انجام تحقیقات مقدماتی است و اگر شرایط اطلاع‌رسانی مطابق قانون فراهم شود، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

توضیحات قوه قضاییه درباره تور‌های رسانه‌ای

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه برگزاری تور‌های رسانه‌ای را در ادامه برنامه مردمی‌سازی دستگاه قضا دانست و در این باره گفت: سومین تور رسانه‌ای متشکل از ۶۰ نفر از اصحاب رسانه به عنوان دیده‌بان امین جامعه و عدالت، در سفری به استان هرمزگان از نزدیک در جریان اقدامات صورت گرفته در این استان قرار گرفتند.

وی افزود: در این سفر که با کمترین هزینه و البته با مشارکت بخش‌های مختلف نهاد‌های استانی صورت پذیرفت، علاوه بر بازدید‌های میدانی اصحاب رسانه از جمله از گمرکات استان‌ها و انبارها، تعامل با مجموعه‌های قضایی هم صورت گرفت.

ستایشی گفت: در این اقدام سعی می‌کنیم تا تصویر واقعی‌تری از دستگاه قضایی به افکار عمومی منتقل شود و در مقابل مطالبات عمومی به صورت ملموس‌تری به ما منتقل شود.

شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی راه‌اندازی می‌شود

سخنگوی قوه قضاییه همچنین درباره تخلفات انتخاباتی بیان کرد: ششمین جلسه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم اواخر مردادماه برگزار شد که پیشگیری از وقوع جرم انتخابات در دستور کار این شورا بود. ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی از شهریور ماه در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی تشکیل شده است.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه اولین و دومین ستاد پیشگیری از وقوع جرم انتخاباتی برگزار شده است، گفت: جرایم و تخلفات انتخاباتی احصا شده و ۷۳ راهکار پیشگیرانه تدوین و در جلسه اخیر ستاد مرکزی پیشگیری جرائم انتخاباتی به تصویب رسید.

ستایشی تأکید کرد: راهبرد اصلی قوه قضاییه در این دوره انتخابات بر توجیه، ارشاد و هشدار به تشکل، احزاب، گروه‌ها و نامزد‌های انتخاباتی با هدف بازدارندگی از جرائم انتخاباتی و افزایش آگاهی مردم است.

وی ادامه داد: بررسی تخلفات و جرایم انتخاباتی در شعب ویژه در دستور کار است و ایجاد و شعب یاد شده به‌عهده رؤسای محترم کل دادگستری‌های سراسر کشور است.

سخنگوی قوه قضاییه شکایت از مهران مدیری را تکذیب کرد

ستایشی در ادامه در خصوص پرونده شکایت ۱۰۰ میلیارد تومانی تهیه‌کننده برنامه دورهمی از مهران مدیری گفت: اگر مستندی در این رابطه وجود دارد، ارایه کنید. در این مقطع زمانی نباید مطالبی مطرح شود که وصف شایعه دارد. پرونده‌ای در خصوص کسانی که مطرح شده‌اند، مطرح نشده است. معاون حقوقی صدا و سیما نیز در این زمینه گفت شکایتی در این زمینه نداریم.

در پرونده فرزندان معاون اول قوه قضاییه چیز جدیدی وجود ندارد

سخنگوی قوه قضایی همچنین درباره آخرین وضعیت پرونده فرزندان معاون اول قوه قضاییه گفت: هر آنچه تا کنون بوده اعلام شده و اطلاعات جدید بر اساس موازین قانونی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

۲۱۹ هزار میلیارد میزان وصول معوقات بانکی از سوی سازمان ثبت

ستایشی همچنین میزان وصول معوقات بانکی در شش ماه اول امسال از طریق سازمان ثبت را بیش از ۲۱۹ هزار میلیارد ریال عنوان کرد که به گفته وی درصد رشد آن نسبت به سال قبل ۷۴ درصد بوده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: این وصول معوقات بانکی از طریق اجرای اسناد رسمی بر اساس قانون ثبت و با اجرای فرایند صدور اجراییات از طریق توقیف اموال و مزایده فروش اموال توقیفی انجام شده است.

آخرین وضعیت تغییر کاربری زندان رجایی‌شهر

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت تغییر کاربری زندان رجایی‌شهر گفت: تخلیه ندامتگاه در راستای سفر مصوبات سفر استانی رئیس قوه قضاییه به استان البرز بوده است و یکی از نکات مهم، اجرای این مصوبه در کمترین زمان ممکن با بهترین کیفیت بود و اینکه همه اقدامات در راستای مطالبات مردم کرج و رضایتمندی آن‌ها انجام شد و با وجود محدودیت‌های قوه‌قضاییه با دستور رئیس دستگاه قضا اجرایی و عملیاتی شد.

ستایشی اظهار کرد: در راستای اجرای دستور رییس قوه قضاییه در سفر استانی به البرز در تاریخ ۱۷ فروردین امسال مبنی بر تعطیلی زندان رجایی‌شهر، سازمان زندان‌ها بلافاصله نسبت به تشکیل کمیته انتقال ندامتگاه رجایی‌شهر اقدام کرد و با برنامه‌ریزی مدون و پیگیری مصوبات، ظرف ۳ ماه دستورات رئیس قوه قضاییه اجرایی شد.

به گفته وی، همچنین تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای با وزارت دادگستری استانداری البرز و سازمان زندان‌ها منعقد شد که بر اساس آن احداث نوسازی، بهسازی، بازسازی و ایمن سازی واحد شماره ۲ ندامتگاه قزلحصار مورد توجه قرار گرفت و انتقال بخشی از زندانیان به زندان قزلحصار صورت گرفت.

از پرونده اراضی ژاندارمری چه خبر؟

سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده اراضی ژاندارمری گفت: در این زمینه رئیس کل دادگستری استان تهران با اهتمام ویژه به پرونده ورود کرده و گزارش کاملی از پرونده با تذکر به‌تسریع در فرایند رسیدگی داشته است. پرونده‌ای مرتبط با همین موضوع از دادگاه کیفری یک مطالبه شده تا کار با دقت و سرعت پیش برود.

پرونده سوء قصد به معاون وزیر صمت در حال رسیدگی است

وی درباره آخرین وضعیت سوء قصد به معاون وزیر صمت که یکسال پیش رخ داد، گفت: در این پرونده تحقیقات تکمیلی انجام شده و یک نفر مهاجم به اتهام شروع به قتل و ایراد و ضرب و جرح عمدی و چهار نفر دیگر که در شروع به قتل عمدی متهم شدند، به طور موقت بازداشت شد و متعاقب قرار تامینی که صادر شد با صدور قرار قبولی آزاد هستند و کیفرخواست پرونده صادر شده و باید به دادگاه صالح ارسال شده باشد.

محکومیت یک بانک در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

سخنگوی قوه قضاییه درباره تخلف چند بانک در زمینه وثیقه وام ازدواج و فرزندآوری گفت: سازمان بازرسی کل کشور در سال ۱۴۰۲ مدیران عامل ۱۴ بانک را دعوت و تذکر‌های قانونی داده است تا امور را اصلاح کنند.

ستایشی افزود: بسیاری از بانک‌ها با ارسال بخشنامه‌های اصلاحی موضوع را در شعب اصلاح کردند؛ یکی از بانک‌ها ترک فعل کرده بود که برای آن کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه ارسال شد که در نهایت رأی محکومیت صادر شده است.

صدور رأی پرونده اراضی چهل بازه مشهد

سخنگوی قوه قضاییه در توضیح سوالی مبنی بر صدور حکم اراضی چهل بازه مشهد و اینکه آیا نگرانی‌های زیست محیطی در این پرونده رعایت شده یا خیر گفت: صدور احکام یا آرا اعم از حکم یا قرار در پرونده‌های مفتوحه به خصوص زمانی‌که قطعیت پیدا می‌کند مصون از هرگونه تعرض است؛ پرونده رودخانه چهل بازه مورد رسیدگی واقع شده و رأی قانونی لازم صادر شده است و در صورت لزوم اطلاع‌رسانی بیشتری خواهد شد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->